Általános szerződési feltételek
Mediterrán Kerámia Kft.
1097 Budapest, Gubacsi út 37
Üzlet: 1038 Budapest, Bécsi út 38-44
Adószám: 12674790-2-43
A mediterrankeramia.hu webáruházban létrejövő fogysztói adásvételi szerződés a Mediterán Kerámia Kft-vel kerül megkötésre. Jelen ÁSZF fogyasztói szerződésekre érvényes a jogszabályi feltételeknek megfelelően.
Ügyfélszolgálatunk elérhetőségei:
1038 Budapest, Bécsi út 38-44
Hétfő – Péntek: 10:00 – 18:00
Szombat: 10:00-14:00
Vasárnap: ZÁRVA
ÁSZF Hatálya
A felek között megkötésre kerülő jogviszony szabályozását – az irányadó imperatív jogforrások előírásain túlmenően – az alábbi Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) képezik. Ennek értelmében jelen ÁSZF rendelkezik a szerződő feleket megillető jogosultságokról és terhelő kötelezettségekről, a szerződéses jogviszony létesítésének követelményeiről, a teljesítés időbeli paramétereinek meghatározásáról, a kiszállítással és ellenértékkel összefüggő kikötésekről, a felelősséget érintő rendelkezésekről, továbbá a szerződéstől való elállás gyakorlati feltételrendszeréről.
Az online felület alkalmazásához elengedhetetlen műszaki információkat, amennyiben azok jelen ÁSZF keretei között nem kerülnek ismertetésre, a weboldalon hozzáférhető további dokumentumok biztosítják, vagy igény esetén további dokumentumok elkérhetők.
Jelen ÁSZF Eladó, mint Mediterrán Kerámia Kft és Vevő, mint fogyasztó, vásárló között érvényes azzal a kitétellel, hogy jelen ÁSZF fogyasztókra vonatkozó rendelkezései csak és kizárólag magánszemély vásárlók esetében érvényesek.
Árak
Az árak forintban kerülnek feltüntetésre, és magukban foglalják a 27%-os általános forgalmi adót. Az Eladó fenntartja a jogot arra, hogy az árakat bármikor megváltoztassa. Az árak módosítása azonban nem érinti a már létrejött szerződésekben rögzített feltételeket. A szerződés a dedikált rendelés visszaigazolás e-mail kiküldésével jön létre. Abban az esetben, ha az Eladó valamely termék árát tévesen tünteti fel, és a megrendelés már megtörtént, de a szerződés még nem jött létre, az Eladó az Általános Szerződési Feltételek „Tévesen feltüntetett ár” című pontjában meghatározottak szerint jár el.
Felhívjuk kedves Vásárlóink figyelmét, hogy a webshopban és weboldalunkon megjelenő termékfotók, termékleírások, elnevezések az egyes gyártók, illetve a beszállítóink által közzétett, vagy átadott adatok alapján vannak feltöltve és azok csak tájékoztató jellegűek.
Az esetlegesen előforduló pontatlanságokat folyamatosan javítjuk. A gyártók, illetve beszállítóink által pontatlanul, vagy hibásan megadott adatokért felelősséget nem vállalunk.
Tévesen feltüntetett ár
– nulla forintos díjtétel,
– kuponos / engedménnyel csökkentett, azonban a korrekten megadott kiindulási összeg mellett feltüntetett pontos kedvezménymértékkel ellentétben tévesen kimutatott ellenérték.
Az előzőeken felül helytelen árazásnak minősül azon díjtétel, amelynek tévességét a vásárló az adott szituációban elvárhatóan tanúsítandó gondossággal és elővigyázatossággal maga is észlelhette volna, tekintettel a megtévesztő üzleti magatartások tilalmát szabályozó 2008. évi XLVII. törvény 4. § (1) bekezdésében rögzített fogyasztói eljárásra.
Ilyen jellegű téves árazás előfordulása során az Eladó felajánlja a Termék tényleges áron való megszerzésének opcióját, mely információ ismeretében a Megrendelő dönthet arról, hogy élt tényleges áron a Termék beszerzésével vagy elzárkózik ettől a lehetőségtől, mely utóbbi esetben a Felek között szerződéses jogviszony nem alakul ki.
Fogyasztói panaszok, szavatossági és jótállási igények benyújtása
A fogyasztó a termékkel kapcsolatban felmerülő kellékszavatossági, termékszavatossági vagy jótállási igényét, továbbá az Eladó, illetve az Eladó érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, értékesítésével összefüggő magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó, az egyéni jog- vagy érdeksérelem orvoslására irányuló kifogását (az Fgytv. szerinti fogyasztói panaszát) az alábbi módokon terjesztheti elő:
/További részletek a “Kapcsolat” menüpont alatt található/
E-mailen: mediterrankeramia@mediterrankeramia.hu
Postai úton: 1036 Budapest, Bécsi út 38-44, Buda Entertainment & Gastro 1. emelet (Mediterrán Kerámia Kft.)
A kellékszavatossági, termékszavatossági és jótállási igények intézése nem az Fgytv. szerinti fogyasztói panaszkezelési szabályok, hanem külön jogszabályok alapján történik.
Panaszkezelés rendje
A fogyasztó az Fgytv. értelmében a vállalkozás, illetve az annak érdekében vagy javára eljáró személy magatartásával, tevékenységével vagy mulasztásával kapcsolatos, egyéni jog- vagy érdeksérelmet érintő kifogását (a kellékszavatossági, termékszavatossági, jótállási igény kivételével) írásban közli vállalkozással.
Írásbeli panasz kezelése
Az Eladó az írásban benyújtott panaszt – eltérő uniós és hazai rendelkezés hiányában – annak kézhezvételétől számított 30 napon belül köteles írásban, igazolható módon megválaszolni, és gondoskodni a válasz közléséről.
A panaszt elutasító döntést az Eladó köteles megindokolni, és a fogyasztót tájékoztatni a területileg illetékes járási hivatalhoz fordulás lehetőségéről, melyet az alábbi linkre kattintva találhatnak: http://jarasinfo.gov.hu/
Amennyiben a fogyasztó által benyújtott panaszt a vállalkozás elutasítja, a fogyasztó jogosult a lakóhelye, tartózkodási helye vagy székhelye szerint illetékes, illetve az általa választott békéltető testülethez fordulni. A békéltető testületi eljárás megindításának előfeltétele, hogy a fogyasztó előzetesen megkísérelje a vita közvetlen rendezését a vállalkozással.
A békéltető testület – amennyiben a fogyasztó nem kéri személyes meghallgatását – a meghallgatást elektronikus úton, hang- és képi kapcsolatot egyidejűleg biztosító eszköz használatával (a továbbiakban: online meghallgatás) tartja meg. Eladó köteles a békéltető testület felhívására együttműködni, és a meghatározott határidőn belül írásbeli nyilatkozatot küldeni az eljárásban. Az eljárás során – a fogyasztói jogviták online rendezéséről szóló, 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével – a vállalkozás köteles biztosítani, hogy a meghallgatáson egyezség létrehozására jogosult személy képviselje.
Az online meghallgatás esetén a vállalkozás ilyen képviselője köteles az ülésen valós idejű, elektronikus módon részt venni. Amennyiben a fogyasztó személyes meghallgatást kér, a vállalkozás köteles gondoskodni arról, hogy képviselője legalább online formában részt vegyen a meghallgatáson.
Az Eladó nem tett általános alávetési nyilatkozatot egyik békéltető testületnél sem.
A békéltető testületek működéséről, elérhetőségeiről és hatásköreiről részletes tájékoztatás az alábbi weboldalon olvasható:
https://www.bekeltetes.hu
Szerzői jogok
A weboldal egésze, valamint annak valamennyi tartalmi, grafikai és technikai eleme az 1999. évi LXXVI. törvény (a továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése értelmében szerzői műnek minősül, és ennek megfelelően szerzői jogi védelem alatt áll.
Az Szjt. 16. § (1) bekezdése értelmében tilos a weboldalon megjelenő grafikai elemek, arculati megoldások, programkódok vagy egyéb szoftveres komponensek jogosulatlan másolása, felhasználása, módosítása, illetve bármilyen olyan technológia alkalmazása, amely a weboldal tartalmának, struktúrájának vagy működésének megváltoztatását teszi lehetővé.
A weboldalról, valamint annak adatbázisából bármely tartalom, szöveg, kép vagy adat átvétele kizárólag a jogtulajdonos előzetes írásbeli engedélyével és a forrás egyértelmű megjelölésével, a weboldalra való hivatkozás feltüntetésével történhet.
Az Áruk lényeges jellemzőiről szóló tájékoztatás
A megvásárolható termékek alapvető tulajdonságairól és jellemzőiről a honlapon elérhető termékleírásokban található. Amennyiben a weboldalon a műszaki adatlap nem található meg, vagy hiányosan kerül, feltüntetésre információt személyesen, elektronikus úton és telefonon kérhet. A hiányosan vagy tévesen feltüntetett adatokért az Eladó felelősséget nem vállal. Amennyiben bizonytalanság merül fel vagy biztosan pontos információra van szüksége, kérjük a “Kapcsolat” menüpont alatti elérhetőségeken érdeklődjön.
Adatbeviteli hibák javítása, a megadott adatok helyességéért való felelősség
A megrendelés folyamatában a Vevőnek minden lépés során lehetősége van az általa megadott adatok ellenőrzésére és módosítására. Az adatok javítása a „Vissza” gomb segítségével bármikor elvégezhető a rendelés véglegesítése előtt.
A Vevő felelőssége, hogy a megadott adatok pontosak és valósak legyenek, mivel ezek képezik a számlázás és kiszállítás alapját. A hibásan megadott adatokból eredő késedelemért, kézbesítési hibáért vagy szerződéskötési akadályért az Eladó nem vállal felelősséget.
Külön felhívjuk a figyelmet arra, hogy tévesen megadott e-mail cím vagy telített postafiók esetén a visszaigazoló üzenet kézbesítése sikertelen lehet, ami a szerződés létrejöttét megakadályozza.
Ha a Vevő a rendelés véglegesítését követően észleli, hogy hibás adatot adott meg, még a számla kiállítása előtt köteles haladéktalanul értesíteni az Eladót és kérni a rendelés adatainak módosítását. Utólag a számlázási adatokat Eladónak nem áll módjában módosítani.
A rendelés leadása
Miután a Vásárló megbizonyosodott arról, hogy a kosárban szereplő termékek megfelelnek vásárlási szándékának, valamint az általa megadott adatok pontosak, a „Megrendelés” (A pénzár oldalon található “kék” gomb szövegezése eltérhet: (Lehetséges variációk:
“Bankkártyás fizetés”, “Rendelés leadása”, „Fizetés Barionnal) gombra kattintva teheti meg megrendelését. A weboldalon szereplő információk az Eladó részéről nem tekinthetők szerződéskötésre irányuló jognyilatkozatnak, azok kizárólag tájékoztató jellegűek. Az ajánlatot minden esetben a Vásárló teszi meg a rendelés leadásával.
A „Megrendelés elküldése” gomb megnyomásával a Vásárló kifejezetten kijelenti, hogy ajánlati nyilatkozatot tesz, és annak elfogadása esetén fizetési kötelezettség keletkezik számára. Az Eladó köteles a megrendelés beérkezését elektronikus úton haladéktalanul tudomásul venni. Amennyiben ez a visszaigazolás (dedikált visszaigazolás e-mail, nem a megrendelési és fizetési tájékoztató e-mail) a megrendelés elküldésétől számított ésszerű határidőn belül, de legfeljebb 48 órán belül nem érkezik meg a Vásárlóhoz, a Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól, és nem terheli további kötelezettség.
A rendelés feldolgozása és a szerződés létrejötte és át nem vett termékek
A beérkezett megrendelések feldolgozása két lépcsőben történik. A Vásárló a nap bármely időpontjában jogosult rendelést leadni. A rendelés beérkezéséről a rendszer automatikus e-mail üzenetet küld, amely kizárólag a rendelés technikai fogadását igazolja, és nem minősül az Eladó részéről az ajánlat elfogadásának.
Amennyiben a Vásárló azt tapasztalja, hogy a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok (például név, cím, telefonszám stb.) hibásak, köteles a helyes adatokat haladéktalanul, e-mail útján közölni az Eladóval.
Ha a Vásárló a rendelés leadását követő 24 órán belül nem kapja meg az automatikus visszaigazoló e-mailt, célszerű az Eladóval kapcsolatba lépnie, mert előfordulhat, hogy a megrendelés technikai hiba miatt nem rögzült.
Az ajánlat elfogadásáról az Eladó külön, e-mail (“Rendelés visszaigazolás”) útján küld megerősítést. A szerződés azzal az időponttal jön létre, amikor ez a visszaigazoló e-mail a Vásárló számára hozzáférhetővé válik az elektronikus postafiókjában.
Amennyiben a Vásárló a részére kiszállított terméket nem veszi át, és a jogszabályban biztosított, indokolás nélküli 14 napos elállási jogával sem él, ezzel megszegi a szerződésben vállalt kötelezettségét, mivel a termék átvétele az Eladó teljesítésének elfogadását jelenti. Ilyen esetben az Eladó megkísérli a kiszállítás ismételt megszervezését, amennyiben erről a Vásárlóval egyeztetni tud, de az újbóli kézbesítés költsége a Vásárlót terheli.
Amennyiben az újbóli kézbesítési kísérlet is sikertelen, úgy az árut Eladó raktárába visszaviszi, melynek naponkénti tárolási díja: bruttó 500 Ft / raklap/ nap. Eladó ennek az összegnek a maradéktalan megfizetéséig jogosult az áru kiadását visszatartani.
Nagy értékű rendelés, vagy projektre történő rendelés esetén Eladó a webáruházon történő vásárlást megtagadhatja, és felajánlhatja Vevő üzletben történő kiszolgálását a pontos részletek átbeszélése érdekében.
Tulajdonjog fenntartása és jogfenntartási rendelkezések
Az Eladó jogosult a termék átadását mindaddig visszatartani, amíg meg nem győződik arról, hogy a fizetés az alkalmazott elektronikus fizetési rendszerben ténylegesen megtörtént. Ez a szabály érvényes abban az esetben is, ha a Vásárló átutalás útján, saját tagállamának pénznemében fizetett, és az átváltásból, banki költségekből vagy jutalékokból eredően az Eladó a teljes vételárhoz és szállítási költséghez képest hiányos összeget kapott. Ilyen esetben az Eladó felhívhatja a Vásárlót a különbözet pótlására.
Külföldi értékesítés és földrajzi alapú korlátozások kizárása
Az Eladó a honlap használata során nem tesz különbséget a Magyarország területén, illetve az Európai Unió egyéb tagállamaiban tartózkodó Vásárlók között. Az Eladó nem korlátozza a weboldalhoz való hozzáférést sem állampolgárság, sem lakóhely, sem letelepedési hely alapján. Eltérő rendelkezés hiányában az Eladó a termékek kézbesítését vagy átvételét kizárólag Magyarország területén biztosítja.
Az üzleti kommunikáció, valamint az értékesítési folyamat alapértelmezett nyelve a magyar.
Az Eladó nem köteles a Vásárló tagállamának hivatalos nyelvén kapcsolatot tartani vagy dokumentumokat biztosítani.
Az Eladót nem terheli kötelezettség arra, hogy a Vásárló tagállamában hatályos, a termékre vonatkozó, szerződésen kívüli – például címkézési, jelölési vagy egyéb ágazati – előírásoknak megfeleljen, illetve, hogy ezekről a Vásárlót külön tájékoztassa.
Eltérő szabályozás hiányában az Eladó minden értékesítés esetében a Magyarországon érvényes általános forgalmi adót (ÁFA) alkalmazza. Közösségen belüli termékértékesítés esetén Eladó 0% ÁFA kulcsot alkalmaz, amennyiben Vevő érvényes EU-s adószámmal rendelkezik, illetvez az áru Magyarország területéről történő kivitelét fuvarokmánnyal, vagy egyéb alátámasztó dokumentummal (pl. CMR) igazolni tudja.
Az Eladó a magyarországi Vásárlók számára biztosított átvételi és szállítási lehetőségeket a külföldi, uniós Vásárlók számára is elérhetővé teszi.
Amennyiben az Általános Szerződési Feltételek lehetővé teszik a termékek Magyarország területére vagy más uniós tagállamba történő kiszállítását, e joggal a nem magyarországi Vásárlók is élhetnek a megadott szállítási módok valamelyikének választásával.
Ha az ÁSZF alapján a Vásárló jogosult az Eladónál személyes átvételre, ez a lehetőség a külföldi Vásárló számára is biztosított.
Továbbá a Vásárló jogosult saját költségén, előzetes egyeztetést követően, a termék külföldre történő szállítását önállóan megszervezni. E jog kizárólag a nem magyarországi Vásárlókat illeti meg.
Az Eladó a megrendelést a szállítási díj megfizetését követően teljesíti. Ha a Vásárló a szállítási költséget nem rendezi, illetve a saját szállítást az előzetesen egyeztetett időpontig nem biztosítja, az Eladó jogosult a szerződéstől elállni, és a már befizetett vételárat a Vásárló részére visszatéríteni.
Útmutató a Vevőt megillető indokolás nélküli szerződéstől való elállás feltételeiről
A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) 8:1. § (1) bekezdésének 3. pontja értelmében fogyasztói minőséggel kizárólag az a természetes személy bír, aki önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében jár el. Ennek megfelelően a jogi személyek a jogszabály által biztosított, indokolás nélküli elállási jogosultsággal nem rendelkeznek.
A szerződéstől való indokolás nélküli elállás jogának gyakorlására a fogyasztó számára a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-a biztosít lehetőséget. E jogosultság gyakorlására 14 naptári napos határidő áll rendelkezésre, amelynek kezdete a termék adásvételére irányuló szerződések esetében az alábbiak szerint alakul:
a terméknek a fogyasztó vagy az általa kijelölt, a fuvarozótól különböző harmadik fél által történő átvételének napja;
- több termék egyidejű megrendelése, de eltérő időpontokban történő szállítása esetén az utolsóként átvett termék átvételének napja;
- több részből vagy tételből álló termék szolgáltatása esetén az utolsóként átvett rész vagy tétel átvételének napja;
meghatározott időszakon belüli, rendszeres termékszolgáltatásra vonatkozó szerződés esetén az első szolgáltatás átvételének napja.
A fogyasztó jogosult az elállási jogával a szerződés létrejöttének napja és a termék átvételének napja közötti időtartam alatt is élni. Amennyiben a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, őt megilleti az ajánlat visszavonásának joga a szerződéskötést megelőzően, amely megszünteti az ajánlati kötöttséget.
Abban az esetben, ha az Eladó elmulasztja a fogyasztó tájékoztatását az elállási jog gyakorlásának feltételeiről, határidőjéről és a Korm. rendelet 22. §-ában rögzített egyéb lényeges körülményekről, valamint a 2. melléklet szerinti nyilatkozatmintáról, az elállási határidő tizenkét hónappal automatikusan meghosszabbodik. Ha az Eladó ezen tizenkét hónapos időszakon belül pótolja a tájékoztatást, az elállási határidő a tájékoztatás kézhezvételétől számított 14. napon jár le.
A hivatkozott 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályait tartalmazza.
Az elállási jog gyakorlásának módja és érvényessége
A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ában biztosított elállási vagy felmondási jogát a szerződés megszüntetésére irányuló, egyértelmű szándékot kifejező nyilatkozattal, vagy a weboldalról is elérhető nyilatkozatminta kitöltésével és elküldésével gyakorolhatja.
A joggyakorlás akkor tekinthető határidőn belülinek, amennyiben a fogyasztó a nyilatkozatát a rendelkezésre álló időtartam lejárta előtt igazolhatóan elküldi. Írásbeli elállás esetén a nyilatkozat határidőn belüli elküldése elegendő a joghatás kiváltásához. Annak igazolása, hogy az elállási jogát a vonatkozó rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta, a fogyasztó kötelezettsége.
Az Eladó a fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételét követően haladéktalanul köteles azt elektronikus úton visszaigazolni.
Vevő a terméket úgy köteles visszajuttatni, hogy azok sértetlenségéről átvételkor Eladó meg tudjon bizonyosodni. Zárt csomagban érkező termékek esetén, amennyiben a szállító a csomag átvétel előtti kibontásától elzárkózik, Eladó fenntartja a jogot, a csomag átvételének megtagadására. Utánvéttel visszaküldött csomagot Eladó nem tud átvenni.
Az Eladó kötelezettségei a fogyasztói elállást követően
A szerződéstől való jogszerű elállás esetén az Eladó köteles legkésőbb az elállásról való tudomásszerzéstől számított 14 napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni a teljes, általa kifizetett összeget, beleértve a teljesítéssel kapcsolatban felmerült költségeket is, mint például a szállítási díjat. Ez a kötelezettség azonban nem terjed ki azokra a többletköltségekre, amelyek abból adódtak, hogy a fogyasztó a legkedvezőbb árú, szokásos szállítási módtól eltérő opciót választott.
A visszatérítés teljesítése azonos fizetési móddal történik, mint amelyet a fogyasztó az ügylet során igénybe vett. Az Eladó a fogyasztó explicit hozzájárulásával ettől eltérő fizetési módot is alkalmazhat, feltéve, hogy ez a fogyasztóra nézve semmilyen további költséget nem ró. Az Eladót nem terheli felelősség a visszatérítés késedelméért, ha az a fogyasztó által pontatlanul vagy hibásan megadott banki vagy postai adatokra vezethető vissza.
Az Eladót visszatartási jog illeti meg a visszajáró összeg tekintetében mindaddig, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem juttatja, vagy minden kétséget kizáróan nem igazolja annak visszaküldését. A két esemény közül a korábbi időpont az irányadó. Az Eladó nem köteles átvenni az utánvéttel vagy portósan feladott csomagokat.
A fogyasztó kötelezettségei elállás esetén
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-a szerinti elállás esetén a fogyasztó kötelezettséget vállal arra, hogy a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb az elállási nyilatkozat közlésétől számított 14 napon belül visszaküldi, vagy átadja az Eladónak, illetve az általa megbízott, átvételre jogosult személynek. A határidő betartottnak minősül, ha a termék feladása a 14 napos periódus lejárta előtt megtörténik.
A termék visszajuttatásának közvetlen költségei a fogyasztót terhelik. Amennyiben a fogyasztó az elállási jogát személyesen, az Eladó üzlethelyiségében gyakorolja, ott a terméket is jogosult egyidejűleg visszaszolgáltatni. Szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés teljesítésének megkezdését követő felmondása esetén a fogyasztó köteles a felmondás közléséig arányosan megtéríteni a már igénybe vett szolgáltatás díját.
A fogyasztót felelősség terheli a termékben bekövetkezett olyan mértékű értékcsökkenésért, amely a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használati szintet meghaladó használatból ered.
Az Eladó kifejezetten felhívja az Ön figyelmét, hogy Ön nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben:
- a szolgáltatás maradéktalan teljesítése után, azonban ha szerződés fizetési kötelezettséget keletkeztet a fogyasztó számára, jelen kivételi esetre csak akkor lehet hivatkozni, ha a teljesítés a fogyasztó kifejezett előzetes beleegyezésével és annak a fogyasztó általi tudomásulvételével kezdődött meg, hogy elveszíti elállási jogát, amint a vállalkozás maradéktalanul teljesítette a szerződést;
- olyan Áru vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
olyan nem előre gyártott Áru esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan Áru esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
- romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző Áru tekintetében;
- olyan zárt csomagolású Áru tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza (Figyelmeztetjük Önt, hogy olyan zárt csomagolású áru tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza, az Áru jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használat az elállási jog elvesztését eredményezi.);
- olyan Áru tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más Áruval;
- olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
- olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
- lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
- hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
- nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
- lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális tartalom tekintetében, ha az Eladó a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát, továbbá a vállalkozás visszaigazolást küldött a fogyasztó részére.
Kellékszavatosság
Jelen tájékoztató rész a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 11. § (5) )https://njt.hu/jogszabaly/2014-45-20-22) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján, a hivatkozott rendelet 3. számú mellékletében meghatározott tartalmi elemek figyelembevételével került összeállításra.
(22. § (1) A fogyasztó a 20. §-ban biztosított jogát
a) a 2. mellékletben található nyilatkozat-minta felhasználásával; vagy
b) az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján
gyakorolhatja.
(2) A vállalkozás internetes honlapján is biztosíthatja a fogyasztó számára a 20. §-ban meghatározott jog (1) bekezdés szerinti gyakorlását. Ebben az esetben a vállalkozás tartós adathordozón haladéktalanul visszaigazolja a fogyasztói nyilatkozat megérkezését.
(3) A 20. §-ban meghatározott jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát a 20. § (2) bekezdésében, illetve a 21. §-ban meghatározott határidő lejárta előtt elküldi.
(4) A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy a 20. §-ban meghatározott jogot e §-sal összhangban gyakorolta.
)
A jelen dokumentum kizárólag azon Vevőkre vonatkozik, akik a jogszabályi meghatározás szerint fogyasztónak minősülnek. Az olyan Vevőkre, akik e minősítéssel nem rendelkeznek, eltérő – külön fejezetben meghatározott – rendelkezések irányadóak.
A fogyasztói szerződések esetében a szerződésnek megfelelő teljesítés alapvető követelményeit a hatályos jogszabályok, különösen a Polgári Törvénykönyv és a vonatkozó kormányrendeletek határozzák meg.
Árunak nevezhető, amely:
1)
Jogszabály: 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
Helye: 2. § l) pont (Értelmező rendelkezések)
A fogalom (Áru):
„áru: a termék, az ingatlan és a vagyoni értékű jog, valamint a szolgáltatás;”
2)
Jogszabály: 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről (Ptk.)
Termékszavatosság (Ptk. 6:168. §): E szerint a termékszavatosság csak ingó dolog (azaz fizikai termék) hibájára vonatkozik.
Termékfelelősség (Ptk. 6:550. §):
Termék minden ingó dolog, akkor is, ha utóbb más dolog alkotórészévé vált. (Kivételt képez a földművelés, erdőgazdálkodás, állattenyésztés, halászat-vadászat feldolgozatlan terméke.)
meg kell felelnie a szerződésben foglalt leírásnak, mennyiségnek, minőségnek, típusnak, valamint rendelkeznie kell a szerződésben meghatározott funkcionalitással, kompatibilitással, interoperabilitással és egyéb, a szerződés szerinti jellemzőkkel,
alkalmasnak kell lennie a fogyasztó által meghatározott bármely célra, amelyet a fogyasztó legkésőbb a szerződés megkötésekor a vállalkozás tudomására hozott, és amelyet a vállalkozás elfogadott,
biztosítania kell a szerződésben meghatározott frissítéseket.
Ezen felül csak akkor lehet az Áru a szerződés tárgya ha (tv. szöveg)
alkalmasnak kell lennie azokra a célokra, amelyeket azonos típusú Áru esetén jogszabály, műszaki szabvány vagy műszaki szabvány hiányában az irányadó magatartási kódex előír
rendelkeznie kell a Fogyasztó által észszerűen elvárható azon mennyiséggel, minőséggel, teljesítmény- és egyéb jellemzőkkel – különösen a funkcionalitás, a kompatibilitás, a hozzáférhetőség, a folyamatosság és a biztonságosság tekintetében -, amely azonos típusú Áru esetén szokásos, figyelembe véve az Eladó, annak képviselője vagy az értékesítési láncban részt vevő más személy az Áru konkrét tulajdonságaira vonatkozó nyilvános – különösen hirdetésben vagy címkén tett – kijelentését
rendelkeznie kell a fogyasztó által észszerűen elvárható tartozékokkal és útmutatókkal – ideértve a csomagolást, illetve az üzembe helyezésre vonatkozó utasítást – és
meg kell felelnie a vállalkozás által a szerződéskötést megelőzően mintaként, modellként bemutatott vagy próbaverzióként elérhetővé tett Áru tulajdonságainak, leírásának.
A hibás teljesítés megállapítása az áru adásvételére irányuló szerződés körében
Az Eladó hibás teljesítéséért felel, amennyiben az értékesített áru rendeltetésszerű használatra alkalmatlanná válik, vagy hiányosság mutatkozik a termékben a szakszerűtlen üzembe helyezés következtében, feltéve, hogy:
a) az üzembe helyezés az adásvételi jogviszony részét képezte, és azt maga az Eladó, illetve az ő megbízásából vagy felelősségvállalása mellett eljáró személy végezte el; vagy
b) az üzembe helyezés a Vevő feladatkörébe tartozott, azonban annak hibás volta az Eladó által biztosított – digitális elemet is tartalmazó áruk esetében a digitális tartalomért vagy szolgáltatásért felelős szolgáltató által kiadott – üzembe helyezési útmutató hiányosságaira vagy félrevezető jellegére vezethető vissza.
Amennyiben az adásvételi szerződés kifejezetten előírja, hogy az üzembe helyezést az Eladó teljesítse, illetve az üzembe helyezés az Eladó felelősségi körében valósul meg, a szerződés szerinti teljesítés időpontjának az üzembe helyezés befejezésének napja tekintendő.
Termékszavatosság:
Ingó dolog (Áru) hibája esetén Ön – választása szerint – kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Termékszavatosság – Garancia
Milyen körülmények fennállása esetén illeti meg a Vásárlót a termékszavatossági jog?
A Polgári Törvénykönyv rendelkezései alapján, amennyiben egy ingó vagyontárgy (a továbbiakban: Áru) hibában szenved, a Vásárló saját elhatározása szerint vagy a kellékszavatosság intézményével, vagy a termékszavatossági jogával élhet.
Milyen jogosultságokkal rendelkezik a Vásárló a termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igény érvényesítésekor a Vásárló a hibás Áru kijavítását, illetve annak kicserélését kérelmezheti.
Mikor tekinthető egy Áru hibásnak?
Az Áru minősége akkor tekinthető hibásnak, ha az nem tesz eleget a forgalomba hozatalának időpontjában érvényben lévő minőségi előírásoknak, vagy nem bír azokkal a jellemzőkkel, amelyeket a gyártó a termékleírásban feltüntetett.
Milyen időbeli korlátok között érvényesítheti a Vásárló a termékszavatossági igényét?
A Vásárló a termékszavatossági igényét az Árunak a gyártó által történő forgalomba hozatalát követő két éven belül jogosult érvényesíteni. Ennek a határidőnek a lejárta a jogvesztés következményével jár.
Kivel szemben érvényesíthető a termékszavatossági igény?
A termékszavatosságból fakadó jogait a Vásárló a termék előállítójával, illetve forgalmazójával (a továbbiakban együttesen: gyártó) szemben jogosult gyakorolni.
Milyen bizonyítási kötelezettség terheli a feleket termékszavatossági igény esetén?
Termékszavatossági igény érvényesítése során a Vásárló kötelessége annak bizonyítása, hogy a termék hibája már a gyártó általi forgalomba hozatal időpontjában is létezett.
Csak abban az esetben tudunk reklamációt befogadni, ha az fényképesen (bizonyíthatóan manipulálás mentes) bizonyított, hogy a csomag átvételekor már a termék hibás volt. Ellenkező esetben reklamációt és termékszavatossági igényt befogadni nem áll módunkba.
Mely esetekben mentesül a gyártó a termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó mentesül a termékszavatossági kötelezettség teljesítése alól, amennyiben hitelt érdemlően igazolja az alábbiak valamelyikét:
az Árut nem a gazdasági tevékenysége keretében állította elő vagy hozta forgalomba;
a hiba a forgalomba hozatal időpontjában a tudomány és a technika aktuális állása szerint nem volt felismerhető;
az Áru hibáját jogszabályi vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása idézte elő.
A mentesüléshez a gyártó számára elegendő egyetlen ok fennállását bizonyítania.
Tájékoztatom, hogy ugyanazon hiba okán a Vásárló jogosult a kellékszavatossági igényét a vállalkozással, valamint a termékszavatossági igényét a gyártóval szemben egyidejűleg, párhuzamosan is érvényesíteni. Amennyiben a termékszavatossági igénye sikeresen érvényesítésre kerül, a kicserélt termékre, illetve a javítással érintett alkatrészre vonatkozó kellékszavatossági jogait a továbbiakban kizárólag a gyártóval szemben gyakorolhatja.
Jótállásból Eredő Jogosultságok
A Vásárló a jótállás keretében jogosult a termék kijavítását vagy kicserélését kezdeményezni. Meghatározott jogszabályi feltételek mellett kérheti az ellenérték arányos csökkentését (árleszállítás), továbbá, mint végső jogi eszközzel, élhet a szerződéstől való elállás jogával. Erre akkor van lehetősége, ha a kötelezett fél a javítást vagy cserét nem vállalja, vagy ezen kötelezettségének nem képes a jogosult érdekeinek figyelembevételével, ésszerű határidőn belül eleget tenni, illetve abban az esetben, ha a Vásárlónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke már nem áll fenn.
A Vásárló a jótállási igényét saját döntése alapján bejelentheti közvetlenül az Eladó székhelyén, bármelyik telephelyén vagy fióktelepén, valamint annál a szervizpartnernél, amelyet az Eladó a jótállási jegyen megjelölt.
Felhívjuk figyelmét, hogy a megrendelt termékek sértetlenségét átvételkor, még a futár, illetve szállítmányozó jelenlétében vizsgálják meg. Sérülés esetén az átvételkor írásos jegyzőkönyv készül, illetve Vevő megtagadhatja az átvételt. Jegyzőkönyv hiányában fizikai, szállítási sérülésre vonatkozó reklamációt utólag nem fogadunk el.
Igényérvényesítési Határidők
A jótállási igény a jótállási időszakon belül érvényesíthető. A jótállás időtartamát a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az alábbiak szerint határozza meg:
Két év, amennyiben az eladási ár a 10 000 forintot eléri, de nem haladja meg a 250 000 forintot.
Három év, amennyiben az eladási ár meghaladja a 250 000 forintot.
Ezen határidők figyelmen kívül hagyása jogvesztő hatályú. Mindazonáltal, a fogyasztási cikk javítása esetén a jótállás időtartama kiterjed arra az időtartamra, amely a termék javításra történő átadásának napjával kezdődik, és amely alatt a Vásárló a terméket a hiba miatt nem tudta rendeltetésszerűen használni.
A jótállási idő a fogyasztási cikk Vásárló részére történő átadásával veszi kezdetét. Amennyiben az üzembe helyezést az Eladó vagy annak megbízottja végzi, a jótállás kezdőnapja az üzembe helyezés napja.
Ha a Vásárló a termék üzembe helyezését az átvételtől számított hat hónapon túl kezdeményezi, a jótállási határidő kezdő időpontjaként a termék átadásának napja tekintendő.
A Jótállási Igény Kezelésének Eljárásrendje
Az Eladónak arra kell törekednie, hogy a javítási vagy cserélési kötelezettségét 15 napon belül teljesítse. Ez a határidő a fogyasztási cikk átvételének időpontjától számítódik, az időkorlátból kicsúszás esetén az Eladó az ebből eredő károkért felelősséget nem vállal.
Ha a jótállási időszak alatt, a fogyasztási cikk első javítása során az Eladó megállapítja, hogy a termék javíthatatlan, a Vásárló ellentétes kérése hiányában az Eladó köteles a terméket kicserélni, az általa vállalható legrövidebb időn, de két éven belül. Amennyiben a cserére nincs mód, a vállalkozás kötelezettsége, hogy a vételárat – amely a jótállási jegyen, vagy ennek hiányában a Vásárló által bemutatott, az ellenérték megfizetését igazoló bizonylaton (számlán vagy nyugtán) szerepel – nyolc napon belül a Vásárló részére visszatérítse.
Ha az Eladó a jótállási igény teljesíthetőségéről a bejelentéskor nem tud állást foglalni, köteles álláspontjáról – az igény elutasítása esetén annak indoklásával és a békéltető testülethez fordulás lehetőségével együtt – két éven belül, igazolható módon értesíteni a Vásárlót.
Jótállás Alóli Kivételek
A „Jótállási igény kezelésének eljárásrendje” című fejezetben foglaltak nem alkalmazandók az elektromos kerékpárokra, elektromos rollerekre, quadokra, motorkerékpárokra, segédmotoros kerékpárokra, személygépkocsikra, lakóautókra, lakókocsikra, utánfutókra és motoros vízi járművekre.
Ezen termékek esetében az Eladónak szintén törekednie kell a javítási igény 15 napon belüli teljesítésére.
Amennyiben a javítás vagy csere időtartama a tizenöt napot meghaladja, az Eladó köteles a Vásárlót a folyamat várható időtartamáról tájékoztatni.
A Jótállás Viszonya Más Szavatossági Jogokhoz
A jótállás a szavatossági jogok (termék- és kellékszavatosság) mellett, azokkal párhuzamosan létezik. Az alapvető különbség a jótállás és az általános szavatossági jogok között a bizonyítási teherben rejlik, amely a jótállás esetén a fogyasztó számára kedvezőbb.
Az Eladó Mentesülése a Jótállási Kötelezettség Alól
Az Eladó kizárólag abban az esetben mentesül a jótállási kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a teljesítést követően keletkezett.
Ha a vásárló nem tudja teljes biztonsággal (kötelező elemek: Dátummal elektronikus úton igazolható manipulálásmentes, magas minőségű fénykép. Részletes leírás a hibáról vagy a jótállási igényről. Jegyzőkönyv. Bejelentés az Eladó számára a fénykép elkészültén belüli fél órában. A fuvarozó cég alkalmazottjának jelenlétében született elismervény) igazolni, hogy a csere szándékának oka (pl.:meghibásodás) már fennált az átvétel előtt is vagy indokolni a jótállási igényét jogszabályra hivatkozva.
Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt a Vásárló jogosult kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, párhuzamosan is érvényesíteni. Azonban, ha a hibás teljesítésből származó egyik igényét (pl. termékcsere) már sikeresen érvényesítette, ugyanazon hiba tekintetében más jogalapon már nem léphet fel igénnyel.
Tájékoztatás Nem Fogyasztónak Minősülő Vásárlók Részére az Áruk Megfelelőségéről (Kellék- és Termékszavatosság)
A termékszavatosság és a kötelező jótállás intézménye kizárólag a fogyasztónak minősülő Vásárlókat illeti meg.
Amennyiben a gyártó a termékhez olyan gyártói jótállást biztosít, amely kiterjed a nem fogyasztónak minősülő Vásárlókra is, azt az igényt közvetlenül a gyártónál lehet érvényesíteni.
Egyedi gyártott termékek: a Webshopban fetüntetett Designflow termékeket egyedi megrendelés alapján, egyedi méretben és színben készítjük, így ezen termékek rendelésére a 14 napos elállási jog nem érvényes.
Rendelkezésre állás
Ha a rendelés beérkezését követően a megrendelt termék nincs raktáron, és a rendelésére Eladón kívül álló okból nincs lehetőség, akkor Eladó jogában áll Vevőnek felajánlani egy hasonló minőségű és értékű terméket, vagy a szerződéstől elállni. Ilyen esetben, a szerződés megszűnéséből adódó károkért Eladó felelősséget nem vállal.
Rendelésre érkező termékeink esetén a várható beérkezési időket beszállítóink tájékoztatása, és az átlagos termékbeérkezési idők alapján kalkuláljuk. Mindent megteszünk ezen határidők betartásáért, de néhány esetben előfordulhat, hogy beszállítóink nem tudják a terméket határidőre leszállítani (gyári készlethiány, szállítási csúszás, stb.). Ilyen esetben a Vevő az alábbi lehetőségek közül választhat:
a, elfogadja a későbbi időpontot,
b, eláll a később érkező termék vásárlásától.
Elállás esetén az esetlegesen az erre a termékre előre kifizetett vételárelőleget, vagy teljes vételárat cégünk visszafizeti az Ön részére. Ilyen esetben, a szerződés módosításából, vagy megszűnéséből adódó károkért Eladó felelősséget nem vállal.
Szállítás
Felhívjuk vásárlóink figyelmét, hogy termékeink egy része nem áll azonnal raktárkészleten. A pontos szállítási határidőt kizárólag a gyártói visszaigazolást követően tudjuk megadni. Amennyiben pontos szállítási információra van szüksége, vegye fel velünk a kapcsolatot a „Visszaigazolás” című e-mail után. Szállítási információk ügyében kérjük, érdeklődjön a következő e-mail címen: mediterrankeramia@mediterrankeramia.hu
Általánosságban a szállítási idő 6–8 hét, azonban gyártói kapacitáshiány esetén a teljesítés ennél hosszabb időt is igénybe vehet. Ez az információ tapasztalatunkon alapul és tájékoztató jellegű!
További információ a „Szállítás” menüpontban található.
Adatvédelem
Eladó a Vevő által megadott adatokat megrendelésének ügyintézéséhez, a megrendeléssel kapcsolatos műveletekhez, és saját marketing céljaira kéri be, dolgozza fel, tárolja és használja (a továbbiakban „használja”) és harmadik személy részére nem adja ki az 1992 évi LXIII. és 1998 évi VI. törvénynek megfelelően. Ez alól kivétel, ha házhozszállítással kérte a terméket, ekkor a kiszállításal kapcsolatosan megadott szállítási adatait a szállítmányozó cégnek átadjuk. Amennyiben ezzel nem ért egyet, akkor az adatok kiterjedt használatával kapcsolatos hozzájárulását E-mailen keresztül bármikor visszavonhatja.
Eladó minden felelősséget elhárít a terméknek a Vevő vagy más személy által történő használatából, nem használatából és helytelen használatból illetve nem időben történt hibás működésre utaló jelekből eredő bármilyen személyi sérülésre, vagyoni kárra vagy erkölcsi kárra vonatkozó reklamáció esetén.
ÁSZF érvényessége: 2025. november 8-tól.